GIDA ETİKETLERİNDE “DOĞAL” ALDATMACA DÖNEMİ BİTİYOR
Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda ürünlerinin etiketlerinde yer alan ve tüketicileri yanıltan “doğal” ifadesinin kullanımına karşı kapsamlı bir düzenlemeye gidiyor.
Türk Gıda Kodeksi’nde yapılan yeni değişiklikle birlikte, özellikle doğal aroma verici ve renklendirici içeren ürünlerin etiketlenme kuralları net bir standarda bağlanıyor.
Bakanlık yetkilileri, bu adımla gıda sektöründeki bilgi kirliliğinin ve yanıltıcı beyanların önüne geçilmesini hedefliyor.
Hayata geçirilen yeni mevzuat sayesinde tüketiciler, satın aldıkları ürünlerin içeriği hakkında çok daha şeffaf, doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma imkânına kavuşacak.
